loading...
خــــــــــبر چــــــــــین
آخرین ارسال های انجمن
جمشید سعید زاده بازدید : 691 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

رسانه های روسی در اقدامی که به نظر می رسد از سر عصبانیت و استیصال باشد، توانایی ایران در ساخت سیستم دفاع ضد موشکی را زیر سوال برده و مدعی شده اند که سامانه ایرانی نمایش داده شده در روز ارتش، یا چینی بوده یا تنها ماکتی شبیه اس 300 بوده است! به گزارش سرویس سیاسی «فردا» خبرگزاری ریانوستی در گزارشی به نقل از روزنامه های روسی با اشاره به نمایش سامانه دفاع موشکی ایران، در توان دفاعی و ساخت سامانه های دفاعی ایران تشکیک کرده و نوشته است: «ایران به جهانیان سیستم دفاع ضدموشکی ساخت خود را نشان داد که باید جاگزین سیستم های اس-300 روسی شوند که تا کنون نیز به ایران عرضه نشده اند. کارشناسان یقین دارند که ایرانیان مستقلانه توان ساخت مشابه سیستم های روسی دفاع ضدموشکی را ندارند، اما می توانند مشابه سیستم های HQ9 که چین به ایران فروخته بود را بسازند.»

10610430612340836219.jpg

 

 

 

 

"ویکتور لیتوفکین" مدیرمسئول یک روزنامه روسی گفت: "نمی دانم چه سیستمی در تهران به نمایش گذاشته شد، اما با اطمینان می توانم بگویم که ایرانیان مستقلانه نمی توانند مشابه اس-300 را بسازند". وی اطمینان خاطر داد که حتی آمریکا بلد نیست چنین سیستم هایی بسازد و افزود: "آمریکایی ها سیستم های بدی ندارند، اما دقیقاً مثل اینها را نمی توانند بسازند". لیتوفکین افزود: "ممکن است در رژه ماکتی چوبی یا کپی بادکنکی اس-300 را نشان داده باشند که برای فریب هواپیماها استفاده می شود و یا حتی سیستم جدید دفاع ضد هوایی ایرانی را که جر شباهت ظاهری وجه اشتراکی با اس-300 روسی ندارد".

 

 

 

این کارشناس افزود: "زمانی چین دستگاه اس-300 پ.ام.او. را خریداری کرده بود، اولین دستگاه را چینی ها تا آخرین پیچ باز کردند و سپس سعی کردند خود مشابه آن را بسازند. حدود 7 سال زجر کشیدند، اما بازهم به نتیجه نرسیدند". در ادامه آمده است: "فئودور لوکیانوف" سردبیر مجله "روسیه در سیاست جهانی" نیز به این باور دارد که پکن می توانسته محموله ای از سیستم های دفاع ضدموشکی خود را به ایران بفروشد. او گفت: "چرا که نه، برای چینی ها تجارت با ایران، یک بازرگانی است که هیچ بار ایدئولوژیکی مانع آن نمی شود". در عین حال این کارشناس امور سیاسی تردید دارد که معامله فوق پیامدهای چشمگیری در عرصه جهانی برای چین داشته باشد.

 

 

وی در پایان گفت: "اکنون همه پکن را متقاعد می کنند که با تحریمات جدید علیه همین ایران موافقت کند. از این رو به سیستم های دفاع ضد موشکی که دیگر فروخته شده اند، توجهی نخواهند کرد. علاوه بر این باید با دقت این را معلوم کرد که چه چیزی در رژه به نمایش گذاشته شده بود. شاید این کلاً یک ماکت بوده باشد". در رژه نیروهای مسلح در روز 29 فروردین به مناسبت روز ارتش، سامانه دفاع موشکی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به نمایش درآمد که به گفته مقامات ارشد نظامی کشور شبیه مدل روسی آن یعنی اس 300 بود.

 

 

 

پیشتر در خبرها آمده بود که در پی تعلل و در نهایت عدم تحویل سیستم دفاع ضد موشک اس-300 توسط روسها، رهبر انقلاب به مسئولان نظامی کشور تاکید کردند که با توجه به سابقه بد روسها در عدم پایبندی به تعهدات خود، نیروهای نظامی کشور دیگر دیگر معطل روسها نشوند. برخی مقامات نظامی کشورمان هم در روزهای بعد صریحا تاکید کردند که ایران توانایی طراحی و ساخت سامانه‌ای شبیه اس-300 را دارد و در صدد تولید سامانه بومی دفاع موشکی است.

باتشکر از فارس نیوز

 

جمشید سعید زاده بازدید : 464 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)
شاهد ۲۸۵ بالگردی تهاجمی است که در نمونه های زمینی و دریایی ساخته شده و در خط تولید قرار دارد.

شاهد 285

به گزارش میلیتاری پارسی به نقل از گروه دفاع و امنیت مشرق، صنایع هوایی شاهد، پس از موفقیت در ساخت بالگرد ترابری شاهد278 کار ساخت نمونه رزمی و تهاجمی سبک را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داد که در سال 1385 به تولید بالگرد شاهد285 منجر شد.
این بالگرد از نوع تکنفره و برای اجرای مأموریت های نظامی از جمله شناسایی و گشت رزمی و پشتیبانی از نیروهای زمینی توسعه یافته است.



جمشید سعید زاده بازدید : 457 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

   نوشته شده توسط: علیرضا پاکزاد در شنبه 6 اسفند 1390

 

موشك شهاب 3 اولین موشك بالستیك میان برد ایران است. مدل اول این موشك كه با نام Shahab-3A شناخته میشود بردی برابر 1300 كیلومتر را دارست. مدل بعدی این موشك كه با نام Shahab-3B شناخته میشود از كلاهكی سنگین تر بهره میگیرد و توانایی هدف قرار دادن اهدافی در 2000 كیلومتری را داراست. نوع اخر این موشك Shahab-3d نامیده می شود كه بردی بین 2200 تا 3000 كیلومتر را داراست.

از سال 1986 گزارشهای دریافتی از ایران حاکی از برنامه توسعه و پیشرفت موشک بالستیکی میان بردی بود که نامهای مختلفی از قبیل Shahab 3،Shihab 3،Shehob 3 و یا Zelzal برای آن برگزیده شده بود.در سال 1993 ایران و کره شمالی همکاریهای بسیار نزدیکی را در جهت برنامه توسعه و پیشرفت موشکهای سوخت مایع یک مرحله ای No-dong 1 و No-dong 2 آغاز کردند و احتمالا در همان زمان پاکستان نیز برای توسعه و پیشرفت موشکهای Ghauri1/2 خود به این برنامه ملحق شد. طراحی موشک No-dong کره شمالی بر اساس تکنولوژی ساخت موشک روسی SCUD B بنا نهاده شده بود که بعدها نیز امتیاز ساخت موشکهای SCUD B و SCUD C را نیز در اختیار کره شمالی قرار داد و آنها نیز نسخه بعدی آن را به ایران فروختند.
موشکهای No-dong و شهاب ٣ که به نظر می‌آید طراحی آنها بر اساس موشکهای SCUD مدل B و C باشد شاید تنها در مقیاس (کوچکتر یا بزرگتر بودن) تفاوت اندکی با هم داشته باشند.
گزارشهای ارسالی از ایران حاکی از آن است که ایران در حال بررسی خرید امتیاز موشک شهاب No-dong کره شمالی و مجموع 150 فروند از این موشکها می‌باشد. همچنین ایران در نظر دارد که تمامی مراحل آزمایش برد و پرتاب این نوع موشکها را در داخل خاک ایران انجام دهد،زیرا کره شمالی با شرایط سختی برای این آزمایشها از قبیل :عدم صدور مجوز برای پرواز این موشکها بر فراز خاک ژاپن از سوی این کشور و فشار وارده از سوی چند کشور جهان از جمله آمریکا به کره شمالی برای ترک سریع برنامه‌های موشکی ایران روبه رو است .
در سال 1997 ایران مشغول انجام آزمایش و تست هفت موتور برای توسعه ی برنامه های موشکی خود بود که این موشک شهاب ٣ نامیده میشد. منابع خبری معتقدند که کره شمالی در فاصله سالهای 1994 تا 1995 تعداد اندکی موشک احتمالا 5 تا 12 فروند No-dong به همراه 4 خودروی مخصوص حمل موشک به ایران تحویل داده است و این تحویل‌ها به علت فشار چندین کشور به کره از جمله آمریکا متوقف شد و بار دیگر از سال 1997 از سر گرفته شد. آنچه به نظر می‌رسد این است که توسعه و ظهور موشک شهاب ٣ ابتدا با مجوز صنایع هوافضای ایران ودر نهایت مجلس به انجام رسید و وظیفه آزمایش و نگهداری و عملیاتی نگاه داشتن آن به صنایع موشکی همت در تهران سپرده شد که این مرکز با در اختیار داشتن موتورهای موشک و تانکرهای سوخت ساخته شده در یک مرکز بزرگ و وسیع زیر زمینی واقع در خوجان به خوبی از انجام ماموریت محوله برآمده است.
جمشید سعید زاده بازدید : 324 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

تازه ترین نکات فنی از جنگنده F-313 ایران + عکس

 

تازه ترین نکات فنی از جنگنده F-313 ایران + عکس

نکته های مهم و کامل و جدید از تجهیزات و فناوری هواپیمای فوق پیشرفته قاهر 313 ساخت ایران از طراحی بدنه تا موشک های قابل حمل و ...

بازدید : 13681 نفر

 

هواپیمای فوق پیشرفته قاهر 313 یکی از دستاوردهای شگفت انگیز ایران در صنعت ساخت هواپیما می باشد. در اینجا به بررسی برخی از نکته های تجهیزاتی و طراحی این جنگنده فوق پیشرفته می پردازیم.


ویژگی های پنهانکاری(رادارگریزی)

1- زائده های اطراف خروجی موتور می تواند برای کاهش اثرات حرارتی و راداری و نصب خروجی بردار متغیر در آینده مفید باشد.

2- شکل شکسته بال که جالب و عجیب ترین نکته ظاهری قاهر313 است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می کند هر چند که مأموریت اصلی آن چیز دیگری است.

3- به احتمال زیاد، عمده تسلیحات قاهر در محفظه داخلی بین دو ارابه فرود اصلی حمل می شود که برای کاهش بازتاب راداری ناشی از نصب تسلیحات زیر بال و بدنه روش مطمئنی است


تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس

4- ورودی هوای موتور بالای بدنه قرار گرفته است که باعث کاهش بازتاب راداری در برابر رادارهایی که از پایین به هواپیما نگاه می کنند می شود.

5- استفاده از مواد جاذب امواج راداری در بدنه برای جذب انرژی امواج رادار و کاهش بازتاب راداری از دیگر روش های استفاده شده در قاهر برای افزایش پنهانکاری است.

6- در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای پنهانکار اقدام شده است. به عنوان مثال شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول پنهانکاری راداری انتخاب و طراحی شده است و می توان گفت از این لحاظ قاهر 313 هواپیمای رزمی نسل پنجمی(با تعاریف مرسوم دنیا) است.

7- استفاده از زاویه حمله و فرارهای یکسان در بیشتر سطوح بدنه به علاوه خطوط شکسته در لبه دریچه های ارابه های فرود برای پنهانکاری یکی از روش های لازم است که در قاهر313 دیده می شود.

8- سکان های عمودی V شکل به پنهانکاری یک هواپیما کمک شایانی می کنند که در این جنگنده مورد استفاده قرار گرفته اند.

9- باید دید برای کاهش اثرات بازتاب راداری کلاه و صندلی خلبان و خود خلبان با توجه بزرگ بودن کانوپی (طلق کابین) چه تدبیری اندیشیده شده است.

10- گازهای داغ خروجی موتور، پیش از خروج از هواپیما با هوای سرد از طریق دو مجرای بالای بدنه ترکیب شده و با دمای پائین از هواپیما خارج می شوند تا اثرات حرارتی کاهش یابد.

11- استفاده از دو ورودی که از دو مجرا هوا را به موتور می رسانند به دلیل ایجاد زاویه غیر مستقیم از موتور تا ورودی هوا، باعث کاهش بازتاب راداری می شود ضمن اینکه احتمال طراحی خود مجرا با سطوح زاویه دار برای گرفتن انرژی امواج رادار مانند شیوه استفاده شده در جنگنده اف-35 وجود دارد.
 

تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس


ویژگی های پروازی


12- تمرکز جرم حول محور طولی جنگنده قاهر313 موجب افزایش مانور پذیری می شود.

13- با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.

14- وجود پیشبال (Canard) برای افزایش مانورپذیری، تولید برآی مثبت، وجود سطوح کنترلی روی آن، کاهش دهانه بال با بزرگ در نظر گرفتن پیشبال از مزیت های استفاده از آن است.

15- وضعیت بال و بدنه قاهر نشان می دهد طرح آن نزدیک به طرح های «ترکیب بال و بدنه» است که دارای مزیت های آیرودینامیکی بسیار خصوصاً در کاهش تداخلات نامناسب جریان بال و بدنه است.

16-  بال ضخیم (نسبت ضخامت بالا) در قاهر313 برای تولید برآی زیاد مناسب است البته این نوع بال ها برای سرعت های نه چندان بالا بهینه هستند. به نظر دهانه بال این جنگنده کمتر از 8 متر باشد.

17- با توجه به وجود پیشبال، احتمالاً این هواپیما برای مانورپذیری بیشتر با حاشیه پایداری کم و یا ناپایدار طرحی شده (در اینصورت نیاز به نرم افزار کنترل پرواز پیشرفته است که بیشتر با سامانه کنترل پرواز با سیم تطابق دارد)

18- ارابه های فرود اصلی در کنار بدنه رو به جلو جمع می شوند که باعث ایجاد فضای مفید بیشتر در داخل بدنه می شود.

19- سطح دم عمودی نسبتاً بزرگ است که پایداری سمتی مناسبی ایجاد کرده و با بخش متحرک (رادر) بزرگ، مشخصات مانوری جانبی مناسبی ایجاد می کند. با توجه به این سکان عمودی، ارتفاع قاهر کمتر از 4 متر تخمین زده می شود.

20- مزیت های پیشبال در زوایای حمله بالا بیشتر است زیرا با تولید جریان گردابه ای و ریختن آن روی بال باعث تولید بهینه برآ با نیاز به سرعت خطی و نیروی رانش کمتر و در نتیجه مصرف سوخت کمتر می شود.

21- شکل و محل ورودی هوا خطر جدایش جریان در زوایای حمله بالا دارد که با توجه به قابلیت پرواز قاهر در زوایای حمله بیش از 20 درجه باید به نحوی این مشکل مرتفع شده باشد.

22- جلوی ورودی هوای موتور حالت ریشه کشیده LERX دارد که مزیت های آیرودینامیکی بالایی دارد.


تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس


23- طراحی ویژه بال و پیشبال(کانارد) اصلی ترین عوامل ایجاد توانمندی پرواز و نشست در باندهای کوتاه است که این هواپیما را برای استقرار در پایگاه های کوچک یا باندهای فرعی در راستای نبرد نامتقارن مناسب می سازد.

25- شکل شکستگی بال ها همانطور که در گزارش مربوط به قایق پرنده باور-2 اشاره کردیم که نمونه کامل یک هواپیمای اثر سطحی بومی است، در نمای روبرو دارای شکل شبیه به M است که در کنار شکل W از بهترین فرم ها برای استفاده از اثر سطح است.

26- شکستگی بال ضمناً به عنوان یک بالچه نوک بال هم عمل می کند که به کاهش پسای القایی و کاهش مصرف سوخت و افزایش مداومت پروازی منجر می شود خصوصاً در پروازهای نزدیک به سرعت صوت که احتمالاً این هواپیما برای آن رژیم پروازی بهینه شده است.

27- کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است و البته در مأموریت های تهاجم زمینی بسیار کمک کرده و در نبرد هوایی نزدیک هم بسیار مفید است.
- همه هواپیماها با پرواز در ارتفاع نزدیک به زمین از اثر سطح بهره مند می شوند اما شکل شکسته بال در قاهر313 به استفاده بهینه از اثر سطح  برای پروازهای طولانی تر در ارتفاع پائین و نشست و برخاست از باندهای کوتاه کمک می کند.

28- ارابه فرود این هواپیما کپی شده از هیچ یک از جنگنده های فعلی ایران نیست و طراحی جدیدی ضمن شباهت به طرح کلی ارابه فرود هواپیمای سوخو-25 دارد.
29- تک موتوره بودن هواپیما ضمن کاهش مصرف سوخت کلی و سهولت تعمیر و نگهداری، نشان از سبک وزن بودن این هواپیما دارد.

30- تک چرخه بودن ارابه های فرود گواه دیگری بر سبک وزن بودن این هواپیما با وزن برخاست در حدود 12تا 14 و بیشینه وزن احتمالاً کمتر از 20 تن است.

سامانه ها

31- با توجه به طول و عرض کم دماغه قاهر313 به نظر می رسد بخشی تجهیزات راداری زیر محل استقرار خلبان جای داده شده باشد.

32- فرم دماغه قاهر313 با شکل آنتن رادارهای هوایی موجود در جنگنده های کشور تطابق ندارد بنابراین به احتمال زیاد یک رادار جدید و متفاوت یا راداری موجود با آنتن جدید برای آن در نظر گرفته شده است.

33- استفاده از دو نمایشگر چند منظوره یا MFD بزرگ در وسط کابین و سه نمایشگر کوچکتر نشان از تلاش و حرکت به سمت استفاده از سامانه های جدید و پیشرفته است که منجر به کاهش هزینه و زمان تعمیرات، افزایش چشمگیر قابلیت اطمینان و مزیت های دیگری دارد که در گزارش بالگرد طوفان-2 به آن پرداخته بودیم.


تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس


34- استفاده از 8 نمایشگر آنالوگ در کابین در کنار نمایشگرهای فوق نشان دهنده نهایی نشدن فناوری MFDها از نظر طراحان قاهر 313 دارد. با توجه به اهرم هدایت از نوع معمولی احتمالاً سامانه کنترل سطوح متحرک بال و پیش بال و سکان عمودی و پروازی قاهر313 از نوع هیدرولیکی است نه سامانه پرواز با کنترل الکتریکی(FBW) زیرا نمونه های موجود این سامانه در دنیا از «اهرم هدایت کناری» استفاده می کند.
35- تجهیزات مخابراتی و کنترل های سامانه های جانبی در کنار دست خلبان جای گرفته که طراحی مرسومی است. هرچند که دسته گاز موتور در تصاویر منتشره از کابین دیده نمی شود.

36- در این جنگنده از رادیوهای بومی ساخت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با قابلیت های جهش فرکانسی و مقاوم در برابر اختلال و برخوردار از رمز کننده های خودکار با الگوریتم های پیشرفته استفاده شده است.

37- صندلی پرتاب شونده این هواپیما شباهت ویژه ای به نمونه های موجود نداشته و احتمالا همان نمونه بومی باشد که چندی پیش آزمایش آن از هواپیمای بستر آزمایش "آرمیتا" با موفقیت کامل انجام شد.

38- استفاده از 8 نمایشگر آنالوگ در کابین در کنار نمایشگرهای فوق نشان دهنده نهایی نشدن فناوری MFDها از نظر طراحان قاهر 313 دارد.

39- در نمونه فعلی قاهر، نمایشگر سربالا(HUD) دیده نمی شود و کلاه پروازی ساده است و بدیهی است در نمونه های تولیدی شاهد HUD خواهیم بود.

40- بر اساس برخی شواهد تصویری، نمونه نمایش داده شده ماکت در مقیاس واقعی یا «ماک آپ» است که یکی از مراحل مهم ساخت جنگنده پیش از نمونه های آزمایشی است.

نکته های طراحی

41- در تصاویر منتشره از مراحل طراحی و توسعه قاهر313 نرم افزاری برای محاسبه سطح مقطع راداری دیده می شود که پیشرفت بسیار مهمی برای بهبود محصولات دفاعی کشور است.

42- مدلسازی قاهر313 در نرم افزارهای پیشرفته طراحی رایانه ای (CAD) نظیر CATIA که امکان اتصال به رایانه و ماشین های تولید پیشرفته برای کارهای ساختی را دارد، تحلیل های آیرودینامیکی با روش های عددی (cfd) با استفاه از نرم افزار تولید شبکه عددی GAMBIT و نرم افزار تحلیل جریان FLUENT، محاسبات طراحی با نرم افزار انجام شده که نشان از کار کامل علمی در حوزه های مختلف طراحی این جنگنده بومی دارد.


تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس


43-  آزمایشات تونل باد نمونه های قاهر برای رسیدن به فرم بهینه آیرودینامیکی انجام شده است. به عنوان مثال در تصویر زیر در بخش های مانند پیشبال، سکان عمودی و خروجی موتور تفاوت هایی با نمونه رونمایی شده دیده می شود.



44- آزمایشات پروازی فراوانی با نمونه پروازی مقیاس کوچک قاهر انجام شده که روشی مرسوم برای استخراج خصوصیات پروازی هواپیمای در حال طراحی با هزینه  و زمان کمتر است.

45- از ابتدای طراحی تا ساخت نمونه فعلی، 2.5 تا 3 سال طول کشیده، نشانه مدیرت قوی و عزم جدی برای تولید این محصول جهت نوسازی و افزایش توان هوایی کشور است.


46- از موتور قاهر313 صحبتی به میان نیامده و احتمال دارد از موتور توربوفن بومی در آن استفاده شود که با نیازهای روز و البته پنهانکاری حرارتی و شکل حجیم بدنه تطابق دارد.

47- در نمونه فعلی قاهر سامانه های ردگیری فروسرخ، توپ و برخی سامانه های جانبی مانند آنتن های فرستند و گیرنده دیده نمی شود که شاید به دلیل ماک آپ بودن آن است.


تازه-ترین-نکات-فنی-از-جنگنده-F-313-ایران-+-عکس


48-  طراحی این هواپیما که کمترین شباهتی به نمونه های موجود در داخل کشور نداشته و شباهت اندکی با برخی هواپیماهای پنهانکار دنیا دارد نشان از جسارت و ریسک پذیری بالای مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع است.

49- نمونه رونمایی شده از قاهر313 هواپیمایی تک نفره است که با توجه به ویژگی های اعلام شده دارای نقش چند منظوره یعنی هم عملیات های هوا به هوا و هم هوا به سطح خواهد بود.

50- آزمایشات تونل باد، کارهای نرم افزاری و پرواز مدل مقیاس کوچک راه هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر و قابل اطمینان قبل از ساخت نمونه های پروازی است که هزینه بالاتری از آزمایشات فوق دارد. در نتیجه می توان انتظار داشت نمونه های عملیاتی قاهر با تغییرات کمتری نسبت به نمونه رونمایی شده تولید شوند.

 

منبع :mashreghnews.ir
درباره ما
به نام خدا ساخت لوگوی رایگان برای سایت گیم آریا , ساخت کد لوگو , ساخت لوگو , ساخت لگوی رایگان , ساخت لوگوی رایگان جهت وبلاگ و وبسایتها , خبرچین سازنده لوگوی رایگان , سازنده رایگان لوگو و بنر , لگوی ٓجانی , لگوی دلخواه شما بدون هزینه , لگوساز صلواتی , خبر چین لگو و بنر ساز صلواتی , عکس از شما لگو از ٓا , طرح از شما بنر از ما , خبرچین لگو ساز کاملا" رایگان , تو اینترنت دنبال چی هستی؟
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل های تهران
  • موزیک جدید 2015
  • مارشال ادد
  • نوفانwww.9fun.irدات آی آر
  • پدر و پسر
  • شهــــدای شهر ورزنـــه
  • خرید اینترنتی ارزان و آسان
  • سیستم ارسال نظر گروهی رایگان(رباط بلاگ)
  • فروشگاه اینترنتی رایان سیستم
  • سایت تفریحی و سرگرمی پیشکسوت
  • جوکستان و طنز (جدیدترین و بهترین جوک ها و مطالب طنز)
  • بنر و لوگو ساز رایگان
  • ســـــــایـــــــت خــــــــــبر چــــــ
  • مطالب جالب و خنده دار
  • everyting
  • قلعه ي خنده
  • دانلود آهنگ جدید
  • دلی پر از حرف
  • ام رز80
  • مجله اینترنتی ام دی نود
  • [تصویر: ox83lg1yazz2ak869lj.gif] سیستم ارسال نظر گروهی رایگان
  • جعبه آموزش
  • فقط خدا تنهاست
  • ارشـــــاد چـــــت
  • به روز تـــــر ین وبلاگ موزیک
  • مرا باور کن
  • دانلود آهنگ جدید
  • خانواده ایرانی
  • مهدویت و آخرالزمان
  • به نام انکه عاشقی از اوست
  • خـــــــــــنده حلال
  • gamecheats
  • کانون حجـــــاب دانشگاه ایلام
  • robotblog
  • کوبه اوزاکا کاراته گیلان
  • کوبه اوزاکا کاراته گیلان
  • سرزمین نرم افزار
  • لینک به کار بیا
  • نرم افزار هاي کم ياب هک و تبليغات
  • رپ موزیک
  • بهترین وبلاگ 2014
  • درد دل جوونا با امیرالمومنین
  • سیستم های حفاظتی و نظارتی سما سیستم سهند
  • هیئت یل ام البنین(ع) شهر ساحلی بنک
  • لا چـــــــــــــــــــــــین
  • فـــــلـــــش
  • رنگـــــارنـــــگ
  • بزرگترین فروشگاه اینترنتی
  • پایگاه خبری تحلیلی شمالغرب
  • mobham
  • حــَرفـــآی دلمونـــ
  • خرید اینترنتی
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • پی کو یاکس - سایت کسب درآمد ملیونی
  • کسب در آمد از اینترنت
  • $$کانون هواداران رئال مادرید و استقلال$$
  • کریستیانو رونالدو
  • ساخت کد موزیک آنلاین
  • بزرگترین مرجع دانلود ایرانیان
  • هفته نامه خبری
  • انرژی مثبت
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
  • پنجشنبه 30 بهمن 1393
  • چهارشنبه 22 بهمن 1393
  • دوشنبه 20 بهمن 1393
  • يکشنبه 19 بهمن 1393
  • جمعه 17 بهمن 1393
  • پنجشنبه 16 بهمن 1393
  • چهارشنبه 15 بهمن 1393
  • سه شنبه 14 بهمن 1393
  • دوشنبه 13 بهمن 1393
  • يکشنبه 12 بهمن 1393
  • جمعه 10 بهمن 1393
  • پنجشنبه 09 بهمن 1393
  • چهارشنبه 08 بهمن 1393
  • دوشنبه 06 بهمن 1393
  • شنبه 04 بهمن 1393
  • چهارشنبه 01 بهمن 1393
  • سه شنبه 30 دی 1393
  • شنبه 27 دی 1393
  • چهارشنبه 24 دی 1393
  • سه شنبه 23 دی 1393
  • يکشنبه 21 دی 1393
  • پنجشنبه 18 دی 1393
  • جمعه 12 دی 1393
  • چهارشنبه 10 دی 1393
  • جمعه 05 دی 1393
  • پنجشنبه 04 دی 1393
  • سه شنبه 02 دی 1393
  • يکشنبه 30 آذر 1393
  • جمعه 28 آذر 1393
  • پنجشنبه 27 آذر 1393
  • سه شنبه 25 آذر 1393
  • شنبه 22 آذر 1393
  • جمعه 21 آذر 1393
  • چهارشنبه 19 آذر 1393
  • سه شنبه 18 آذر 1393
  • دوشنبه 17 آذر 1393
  • يکشنبه 16 آذر 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • دوشنبه 10 آذر 1393
  • شنبه 08 آذر 1393
  • جمعه 07 آذر 1393
  • پنجشنبه 06 آذر 1393
  • چهارشنبه 05 آذر 1393
  • سه شنبه 04 آذر 1393
  • دوشنبه 03 آذر 1393
  • شنبه 01 آذر 1393
  • جمعه 30 آبان 1393
  • پنجشنبه 29 آبان 1393
  • پنجشنبه 12 تير 1393
  • دوشنبه 09 تير 1393
  • دوشنبه 9 تير 1393
  • يکشنبه 8 تير 1393
  • يکشنبه 08 تير 1393
  • پنجشنبه 05 تير 1393
  • چهارشنبه 04 تير 1393
  • يکشنبه 01 تير 1393
  • سه شنبه 27 خرداد 1393
  • يکشنبه 25 خرداد 1393
  • شنبه 24 خرداد 1393
  • جمعه 23 خرداد 1393
  • يکشنبه 18 خرداد 1393
  • پنجشنبه 15 خرداد 1393
  • پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 28 فروردين 1393
  • دوشنبه 18 فروردين 1393
  • پنجشنبه 14 فروردين 1393
  • يکشنبه 10 فروردين 1393
  • شنبه 09 فروردين 1393
  • سه شنبه 05 فروردين 1393
  • دوشنبه 04 فروردين 1393
  • يکشنبه 03 فروردين 1393
  • شنبه 02 فروردين 1393
  • جمعه 01 فروردين 1393
  • پنجشنبه 29 اسفند 1392
  • چهارشنبه 28 اسفند 1392
  • سه شنبه 27 اسفند 1392
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • شنبه 24 اسفند 1392
  • پنجشنبه 22 اسفند 1392
  • چهارشنبه 21 اسفند 1392
  • سه شنبه 20 اسفند 1392
  • دوشنبه 19 اسفند 1392
  • يکشنبه 18 اسفند 1392
  • شنبه 17 اسفند 1392
  • دوشنبه 12 اسفند 1392
  • يکشنبه 11 اسفند 1392
  • شنبه 10 اسفند 1392
  • جمعه 09 اسفند 1392
  • چهارشنبه 07 اسفند 1392
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • دوشنبه 05 اسفند 1392
  • يکشنبه 04 اسفند 1392
  • شنبه 03 اسفند 1392
  • جمعه 02 اسفند 1392
  • پنجشنبه 01 اسفند 1392
  • چهارشنبه 30 بهمن 1392
  • سه شنبه 29 بهمن 1392
  • دوشنبه 28 بهمن 1392
  • يکشنبه 27 بهمن 1392
  • شنبه 26 بهمن 1392
  • جمعه 25 بهمن 1392
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • چهارشنبه 23 بهمن 1392
  • سه شنبه 22 بهمن 1392
  • دوشنبه 21 بهمن 1392
  • يکشنبه 20 بهمن 1392
  • شنبه 19 بهمن 1392
  • پنجشنبه 17 بهمن 1392
  • سه شنبه 15 بهمن 1392
  • دوشنبه 14 بهمن 1392
  • يکشنبه 13 بهمن 1392
  • شنبه 12 بهمن 1392
  • جمعه 11 بهمن 1392
  • چهارشنبه 09 بهمن 1392
  • جمعه 04 بهمن 1392
  • پنجشنبه 03 بهمن 1392
  • سه شنبه 01 بهمن 1392
  • دوشنبه 30 دی 1392
  • يکشنبه 29 دی 1392
  • شنبه 28 دی 1392
  • جمعه 27 دی 1392
  • پنجشنبه 26 دی 1392
  • فـــــنـــــاوری
    فـــــنـــــاوری

    آمار سایت
  • کل مطالب : 487
  • کل نظرات : 162
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 334
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 614
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 680
  • بازدید ماه : 3,042
  • بازدید سال : 50,772
  • بازدید کلی : 899,773